Forske og skrive

Du får svaret med det samme
TAG TESTEN

Når du mærker behovet for at se lidt nærmere på, hvordan livet generelt påvirker dig lige nu

Tag testen

Måske har du det ikke så godt for tiden? Måske er du ikke helt dér i dit liv, hvor du ønsker at være? Disse oplevelser kan have, men har ikke nødvendigvis, noget med stress at gøre.

Tag testen herunder. Den er nemt, hurtigt og ganske gratis. Du får svar med det samme og med dét en rigtig god idé, om dit nuværende stressniveau. 

Du kan tage testen dén ene gang, du kan tage den på ugentlig basis over en periode eller du kan holde status med dig selv en gang om året, som det giver mening for dig.

Testen består af 10 ja/nej spørgsmål, som du hver især besvarer, så godt du kan. Det er simpel afkrydsning og kun ét kryds pr. spørgsmål.

Kvinde måler

"Jeg tog en stresstest og så ringede jeg til dig. Den mandag havde jeg det bare rigtig skidt og jeg vidste, at jeg måtte gøre noget. Det er jeg glad for den dag i dag. Jeg er blevet meget bedre til at mærke efter og ta' det roligt, selv om det kan være svært at lære og tænke på en anden måde. Jeg har jo ikke prøvet at snakke med andre, men du var den bedste for mig. Du har været utrolig god til at takle min situation, så jeg kan ikke sige det nok, hvor glad jeg er, for at det var dig, som hjalp mig gennem min stress med et personligt forløb". 

Dorthe Andersen, selvstændig fra Jylland

Hvordan har du det nu?

Du sidder nu med en klar indikation af dit stressniveau.

Opdagede du noget, som du længe har overset? Genkender du dig selv, i hvem du er i dag? Har du en fornemmelse for, om du kan skabe en bedre balance indenfor fx. de næste to uger? Kommer retultatet bag på dig? Hvad har du allermest behov for lige nu?

Det er helt normalt, at være både afklaret og ganske uafklaret på én og samme tid. På den ene side, er du nu bevidst, om hvor du står. På den anden side er du måske fuldstændig tom for idéer ift. at flytte dig eller du har spørgsmål ift. din specifikke situation?

Du må skrive til mig døgnet rundt med dine spørgsmål, med feedback, med behov for en snak, med ønsket om professionel hjælp. Jeg svarer dig hurtigst muligt.

Billede af Johannes Krupinski

"Min mand synes, det er helt fantastisk at se, hvor meget jeg har flyttet mig. Så han er SÅ glad og har vel nærmest fået sig en "ny" kone. Før ville jeg ikke sige noget, ville ikke se ... ville ikke noget. Alt var firkantet eller lidt lige meget. Nu kan jeg se, hvor dumt det var, at gøre problemerne så store. Enten kan man eller også kan man ikke gøre noget, eller man kan vælge at gøre noget anderledes - Det ved jeg nu og jeg tager stilling frem for at pine mig selv, dét gider jeg ikke mere". 

Benita, Selvstændig fra Jylland

Stress er et paradoks!

Stress er livsfarligt ... fordi det, som tilstand over en længere periode sætter sig i kroppen, påvirker søvnen, vores hjerte-karsystem, nedsætter kvaliteten af en række hjerne-funktioner, sænker immunforsvaret, påvirker mave-tarmsystemet osv.

 

Stress er livsnødvendigt ... fordi, når dét er sagt, bliver alle normalt fungerende mennesker stressede fra tid til anden. For det er også en naturlig og helt perfekt biologisk reaktion at KUNNE blive stresset, når situationen kræver det. Stress er dén energi, der støtter os i at kunne magte, overvinde, kæmpe eller sågar overleve en oplevet kritisk situation.

senior kvinde

"Jeg er utrolig taknemlig for de redskaber, jeg har fået gennem samtalerne. Lene har hjulpet mig til at få fokus på, hvad der er vigtigt for mig og hun har både været omsorgsfuld og støttende, men bestemt også udfordrende i samtalerne. Lene bruger mange rigtig gode eksempler og billeder, som er lette at huske efterfølgende. Hun er desuden god til at følge op på forrige samtale, så man får det hele med. Jeg vil bestemt anbefale et coachingforløb hos Lene". 

Maria Jensen, Skolelærer i Jylland

Løsningen er enkel

Første stop er altid hos lægen !

Lægen er din ultimative fagperson på al sygdom. Det er vigtigt at udelukke, hvis fysiske gener kommer af andet end stress. Er dette ikke tilfældet, trods dine symptomer, er der oftest tale om begrebet "tankeskabt stress", som kræver RO og en velfortjent time out!

Hjælp-til-selvhjælps-forløb 

Kost, søvn, motion og god planlægning er elementer, der påvirker vores stressniveau. Det er bare ikke altid let at håndhæve de gode intentioner, når man er stresset. Med et stresshåndteringsforløb kan du sikre dig effektive hjælp-til-selvhjælp-redskaber, opfølgning, sparring samt mulighed for gode indsigter på egne tanke- og handlemønstre. 

Rolig kvinde

EN NY BEGYNDELSE ...

PERSONLIGT FORLØB

Som stressramt kan du let føle dig modløs og handlingslammet - Ingen energi, overblik eller power ... dét sætter vi ind på, promte!

Mange før dig har været skeptiske på dette forløb: Hvordan kan jeg få det SÅ meget bedre, på SÅ kort tid? Svaret er omsorg, ro og fokus.

team-4529717_1920.jpg

KUNSTEN AT STRESSE ...

GRUPPEFORLØB

Du er ikke den eneste, der har mødt stressens indtog i hverdagen. Stress er selvfølgelig individuelt baseret, men fællesnævnerne er utallige. 

Forløbet for dig, der kender til hvad grupper kan ift. støtte og inspiration. Du deltager i fællesundervisning og opgaver, du kan få sparring på.

Online klasse

FOR TRAVLT TIL ...

SELVHJÆLPSFORLØB

Jeg tror på, at vi, et langt stykke hen ad vejen, kan hjælpe os selv. Nogle gange kræver det bare et lille input og derfra kan vi selv holde fokus. 

Dette forløb støtter dig i at se de tanke- og handlemønstre, der skaber ubalance. Du får redskaber, viden og indsigter - hvor du vil, når du vil!