team-4529717_1920.jpg

Vi mødes om (forskel)lighederne i et 
"KUNSTEN AT STRESSE ..."

Gruppeforløb til dig, der ønsker at dele samt lade dig inspirere af andre i din egen proces. 

Hvem går i gruppeforløb?

Gruppeforløbet er skabt til dig, der er meget travl til lettere stresset.
 

Når du mærker, at det vil føles rart, ikke at stå helt alene med din situation samt når du, som person motiveres af fællesskabsfølelsen, hvor man deler, lytter og mærker forandringerne sammen, så er et gruppeforløb guld værd for dig.

Med en gruppe af ligestillede vil du kunne opleve en støttende dynamik, fordi I hver og én har så utrolig meget at byde på ... og det får I lov til under dét løfte, at I holder hinandens rum med en dyb fortrolighed, tillid og empati.

Har du også prøvet det?

Når jeg stiller dig disse spørgsmål, skal du brede dem ud ... for der er STOR forskel på at have prøvet nogle og at leve med dem, som en gentagende faktor i livet.

 ​

  • Har du svært ved at koncentrere dig, mister overblikket og glemmer ting?

  • Har du dårlig samvittighed, er opgivende, roder og spiser helt forkert?

  • Har du tidligere været ramt af stress og er bange for at blive det igen?

  • Er du træt og energiforladt, men har svært ved at sove og slappe af?

  • Bliver du let overvældet, bekymret og grådlabil?

  • Har du uro i kroppen, føler dig rastløs og anspændt?

  • Er du sygemeldt og kan ikke se, hvordan du kommer tilbage igen?

Passer en eller flere af tingene på dig, så giv mig et ring og lad os sammen finde ud af, om et gruppeforløb er det rigtige for dig - Næste forløb starter op onsdag den 4. maj 2022.

Billede af Priscilla Du Preez

Hvad har du oplevet, man kan i grupper, som du ikke synes, du får på samme måde, når du er alene?

Online socialisering

Alle kan i princippet være med ... men ikke alle skal være det!

Dét ville ikke give megen mening!

Kan alle være med?

Både ja og nej. Er du meget syg af stress? Har angst og depression sneget sig ind på dig? Så skal du i stedet investere i et personligt forløb, hvor kun du og dine behov er i fokus.

For at kunne være med på dette forløb, skal du anmode om deltagelse. Derfra tager vi en personlig snak over telefonen, så vi sikrer os, at du lander rigtigt med dit kommende forløb.

Denne snak afdækker dit stressniveau og resulterer enten i en godkendelse af dig som deltager på næstkommende gruppeforløbet, en anbefaling af et andet og mere passende forløb eller en henvisning til en anden faggruppe, end den jeg repræsenterer fx. din læge.

lykkelig kvinde

Du deltager hjemme fra din stue og må du springe en gang over, får du stadig materialet samt en optagelse af mit oplæg og gruppens bidrag.

Helt overordnet set ...

Har forløbet til formål at slippe dét, der ikke længere tjener dig. Det er helhedsorienteret, hjælp-til-selvhjælp-forløb, som hjælper dig til at skabe en sund balance i hverdagen. 

 ​​​ 

  • En grundlæggende forståelse - en ny strategi

    • Vend din situation, dine oplevelser og symptomer til en gave

  •  Fysiske/mentale redskaber til afstressning - Teori, praksis og øvelser

    • Slip stressen, skab ro i krop og sind, få bedre nattesøvn og mere energi   

  •  Ny adfærd fordrer nye positive tankemønstre

    • Styr dine indre stemme, styrk din identitet og slip bekymringerne

  • Det langsigtede perspektiv - din fremtidssikret investering

    • Kend dine mål og værdier - Sig fra, prioriter din tid og planlæg målrettet

  •  Et fokusskift, der sætter dig i centrum

    • Lær om valg, selvledelse og om at sige til og fra

Forløbet sætter dig i stand til at leve dit liv med selvrespekt, konstruktive indsigter samt et væld af værktøjer og strategier af forebyggende karakter.

Online diskussion

Næste forløb starter den 4. maj 2022. Skal du med i fællesskabet? (Der er et begrænset antalpladser)

Hvad kan du forvente?

Jeg ved godt, at det ikke er sjov og spas, at være max fortravlet eller mødt af stress, MEN vi kommer ikke til at dyrke dén energi under forløbet. Vi kigger fremad!

Forestil dig, at du går ud ad livets vej. Måske sjosker du med din træthed, som følgesvend, måske spurter du i tæt opløb med din iver og alle de gode intentioner. Uanset, er du iført en rygsæk, som godt proppet af læringer, overbevisninger osv.

Sammen stopper vi op og tømmer rygsækken. Vi lægger alt, hvad vi ikke længere har behov for, til genbrug og lægger resten på plads igen. Vi går videre med en ny lethed.

Skrivning på glas

HVOR ER DU?

Er du klar til at flytte dig, giver du mig et ring. Det er vigtigt for mig, at møde dig, præcis hvor du er og høre om din situation og dine behov. 

Det er vigtigt for dig, at lande det helt rigtige sted. Du skal være tryg og da helst SÅ tilfreds, at du har lyst at anbefale mit nærvær til andre. 

Panoramaudsigt

NOGET AT TÆNKE OVER

Før du møder de andre, skal du have lov at møde dig selv og det gør du med en god refleksion. Jeg sender dig noget at tænke over ...

Se det som en måde at "come clear" med dig selv. Se det som et måleredskab - dit før og efter. Jeg bruger det også ... til at se dig. 

Billede af Hannah Busing

SÅ SKAL VI I GANG

Stress er en temmelig udskældt tilstand, tabubelagt, flov osv. Det er vigtigt, du forstår, hvad stress er og hvordan den kan blive til en gave.

Lige nu er både din krop og dine tanker belastede. Det taler vi om sammen og I får de første redskaber til at skabe ro, energi og overblik. 

Håndberørende vand

NED I KROPPEN

Kroppen er et gigantisk sanse apparat. Vi glemmer tit kroppens evner og kapaciteter, fordi tankerne fylder så uendelig meget.

Vi arbejder med at skabe en helhed, med at stilne sindet og lytte til kroppens sprog ... når vi lykkedes, genetablerer vi vores balance.

Super Hero Kids

DIN SUPER POWER

Vi skal kigge på hvilke værdier, der står dit hjerte nært. Når du kender disse, bliver du god til at prioritere, til at sige fra og til at dyrke dig selv.

At tage ejerskab for dit liv vil give dig superkræfter, det vil skabe en robusthed og det vil lande en accept ift. at stå stærkt alene. 

Holding Plant

PLANT DIN FREMTID

Hvad ka planlægning gøre for din hverdag og din fremtid? Plant små frø i dag, som vil spire imorgen, om en måned, om 5 år, resten af dit liv ...

Vi gennemgår også dine livsområder og indarbejder strategier til at forebygge uhensigtsmæssig stress fremadrettet.

Glad og dansende

SNAK MED DIG SELV

Vi siger så uendelig mange tarvelige ting til os selv, når vi er pressede ... det ridser små spor i hjernen og lige dem, kan vi godt være foruden.

Vi reprogrammerer hjernen og arbejder med tilliden til os selv og livet. Leg med nye sider af dit kommende selv.

Aspiring Pilot

OPSAMLING

SÅ er du på vej ... ud i en fremtid, som nu består af revurderede tanker samt en meget klar plan for hvordan du vil leve dit liv i balance.

 

Vi runder af med at gennemgå hele den buffet af redskaber, du har fået med dig. Vi får aflaret evt. spørgsmål og så siger vi pænt farvel.

Kvinde, der har kaffe

DEN NYE FORTÆLLING

Jeg opfordrer altid til, at du sætter endnu et x i kalenderen ... og dét til at sende mig en status på, hvordan du har formet dit liv efterfølgende.

Langt de fleste er selvkørende og mærker tydeligt, hvordan de har fået deres skaberkraft tilbage ... andre vil mere og er nysgerrige på hvordan?

Man Walking i Fields

Du har ét liv. Der kommer aldrig et mere rigtigt tidspunkt. Der er ingen returret på dårlig livskvalitet, dårlig samvittighed, dårlig sundhed osv.

Hvad har du brug for at vide?

Dette onlinebaserede forløb giver dig rig mulighed for både at fordybe dig i egen proces, men også følge andres og lade dig inspirere af deres udvikling. 

Hvor? Online. Du kan i princippet deltage, hvor du er, så længe du er uforstyrret og har ro.

Hvem deltager? I er mellem 3-6 ganske almindelige, ligestillede mennesker i gruppen.

Hvornår? Næste hold starter op onsdag den 4. maj 2022. Forløbet varer 8 uger:

  1. Onsdag den 4. maj kl. 15-17

  2. Onsdag den 11.maj kl. 15-17

  3. Onsdag den 25. maj kl. 15-17

  4. Onsdag den 8. juni kl. 15-17

  5. Tirsdag den 21. juni kl. 15-17

  6. Onsdag den 6 juli kl. 15-17

Hvordan foregår det? Forløbet beriger dig ad flere veje, bla. med en personlig samtale, et reflektionsark, med online-lektioner, spørgerunder, fælles delinger, arbejdsark, videolektioner, meditationer, øvelser, afspænding, refleksioner samt elementer fra både planlægnings- samt kostvejledningsregi.

Hvor meget tid skal jeg bruge? Alle deltager selvfølgelig på egne præmisser, men du vil formodeltlig have lyst til at afsætte et sted mellem 2-4 timer om ugen på generel sundhed og fokus, som fx. bevægelse, kost, søvn, afspænding mm. Du vil hurtigt lande nye indsigter samt mærke gevinsten af dine nye vaner.

Hvor længe har jeg adgang til materialet? Du kan downloade dit materiale til eget brug og derfra til hver en tid vende tilbage og genlæse, høre eller reflektere over redskaberne. 

En minimal minimal investering med mulighed for at give dig selv energien, kreativiteten, lysten, modet, latteren, foruden roen, troen, søvnen, helbredet, drømmene og nærværet til dine relationer tilbage. Du kan skabe viljen til det meste, når overskuddet er der. 

Glæd dig til at vågne på dig selv, opdage hvor du gør eller tænker tanker, der ikke er hensigtsmæssige for dig - det er en rejse mod din balance, storhed og skaberkraft. 

Du er en varm person med hjertet på rette sted! Da jeg var allermest presset, formåede du at hive mig op af det sorte hul, hvor jeg for alvor sad fast i forvirring og modløshed. Du gjorde det med korte samtaler en gang om ugen og det var intet mindre end fantastisk for mig. Det var både trygt og fortroligt og så gav det mig håb, mulighed for accept og samtidig dermed handlekraften tilbage. Du har en stor empati, du kan lytte med et særligt nærvær og du har givet mig nogle redskaber til at komme videre fra et liv, der i perioden var fyldt med problemer, jeg ikke nødvendigvis selv var herre over - Tak for lyset, Lene !!

Lenette Munck Duelund, lægesekretær